Unicont U4-192

Een hangend dubbel-rail gemotoriseerd voertuig van het SkyWay-snaartransportsysteem - Unicont van het U4-192-model is ontworpen om zeecontainers te berijden met een nominale lengte van 20 en 40 voet. Unicont is ontworpen voor gebruik in klimatologische omstandigheden met zowel droog als vochtig tropisch klimaat en opslag buiten.

Een van de belangrijkste voordelen van het SkyWay-vrachtvervoer in het algemeen en Unicont in het bijzonder, is dat de infrastructuur waarop vracht wordt vervoerd veel goedkoper is in vergelijking met de analogen. Dit wordt bereikt door het gebruik van viaducten die zijn ontworpen met SkyWay-technologie. Bovendien maakt het stringtransportsysteem het mogelijk om een efficiënte interactie te regelen met alle bestaande vervoerswijzen - dit is uiterst belangrijk in de context van het algemeen aanvaarde principe van intermodaliteit.

Intermodaal goederenvervoer is een vorm van multimodaal transport, waarbij goederen met meerdere vervoermiddelen (modaliteiten) worden getransporteerd, met als verschil dat de goederen niet afzonderlijk maar met behulp van een laadeenheid worden omgeladen..

Het Unicont loopt langs een spoor met dubbele rails. De transportmodule zelf is een wielvoertuig dat bestaat uit twee tractiemodules die zijn verbonden met een stijve telescopische koppelingseenheid van het midden-liggertype, die ook functioneert als een platform voor vrachtondersteuning. Een tractie-elektrische aandrijving, aangedreven door een netwerk van contactpunten, biedt de beweging van de module met een maximale snelheid van maximaal 80 km / h. Er is ook een noodstroomvoorziening van de energieopslageenheid. Zulke herverzekering is erg belangrijk in het commerciële vervoer, omdat stilstand een verlies aan winst in het bedrijfsleven betekent.

Het Unicont loopt langs een spoor met dubbele rails. De transportmodule zelf is een wielvoertuig dat bestaat uit twee tractiemodules die zijn verbonden met een stijve telescopische koppelingseenheid van het midden-liggertype, die ook functioneert als een platform voor vrachtondersteuning. Een tractie-elektrische aandrijving, aangedreven door een netwerk van contactpunten, biedt de beweging van de module met een maximale snelheid van maximaal 80 km / h. Er is ook een noodstroomvoorziening van de energieopslageenheid. Zulke herverzekering is erg belangrijk in het commerciële vervoer, omdat stilstand een verlies aan winst in het bedrijfsleven betekent.

Skyway vrachttransport Unicont U4-192

Een automatisch intelligent systeem zorgt voor de nauwkeurigheid en veiligheid van de Unicont. Het heeft de taak om alle eenheden en systemen van het voertuig te besturen in de autonome modus en in de regelmodus vanuit het dispatchingstation, waarbij de vereisten voor noodsituaties op de route en in het voertuig zelf worden bepaald met de detectie en uitvoering van acties om deze situaties te voorkomen .

Een computer kan de taken van de verkeersbegeleider accepteren en verwerken en de besturing overnemen. Als er geen signaal is, werkt een geïntegreerd intelligent controlesysteem volgens de terms of reference, rekening houdend met alle inputgegevens. De computer neemt ook het werk over het monitoren van de technische staat van de transportmodule over; de verkeersbegeleider ontvangt tijdig informatie over de slijtage van apparaten, met behulp van verschillende sensoren.

Ondanks alle technologisch complexe "vulling" van unicont, zou de werking ervan geen problemen mogen veroorzaken. Het ontwerp van het voertuig biedt gemak van onderhoud, reparatie en opslag, de lay-out maakt het mogelijk om reparaties uit te voeren door middel van een vervangingsmethode.

Er is al enige interesse in Unicont: SkyWay-vrachtoplossingen hebben de aandacht getrokken van vele vertegenwoordigers van lokale bedrijven en nationale overheden op de tentoonstellingen in de regio Azië / Stille Oceaan, die we eerder hebben benadrukt. Er wordt al werk gemaakt van de haalbaarheidsstudie van een SkyWay-project voor de vrachtinfrastructuur voor één van de Indonesische havens.